Моніторинг якості освіти та освітньої діяльності: контроль чи прогноз для розвитку закладу?

У Сумській області для закладів професійної (професійно-технічної) освіти та закладів, підприємств, установ, організацій, які мають ліцензію у сфері професійної (професійно-технічної) освіти розпочато навчальний курс з організації та проведення моніторингу якості освіти та освітньої діяльності. НМЦ ПТО у Сумській області протягом січня – березня 2025 року для керівників закладів планує цикл семінарів з цього питання за участі Управління Державної служби якості освіти у Сумській області.

На семінарі «Нормативно-правова база щодо підготовки та проведення моніторингу якості освіти та освітньої діяльності», що проведено 14 січня 2025 року, акцентували увагу на основних нормативно-правових актах, розглянули процедуру проведення моніторингу та відповідний алгоритм роботи. Учасники заходу розібрали поняття «моніторинг», «моніторингове дослідження», «інституційний аудит», «контроль», «перевірка», обговорили принципи, об’єкти та суб’єкти моніторингу, ознайомилися з різними моніторинговими дослідженнями та їх результатами на рівні держави.

Атестація право чи обов’язок педагога? Як змінився порядок проведення комплексного оцінювання педагогічної діяльності? 

Саме про це говорили  під час онлайн-семінару «Атестація педагогічних працівників: вивчаємо законодавчі зміни», що відбувся 09 січня 2025 року в Навчально — методичному центрі професійно-технічної освіти у Сумській області, цільовою аудиторією якого були заступники директорів з навчально-методичної (навчальної)  роботи, методисти закладів професійної (професійно-технічної) освіти.

Учасники онлайн-семінару обговорили нові вимоги до атестації, зокрема критерії оцінювання професійної компетентності педагогічних працівників, механізми підтримки підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти.

Алла РЯБУХА, начальник управління Державної служби  якості освіти  у Сумській області звернула увагу присутніх на внутрішню систему забезпечення якості освіти та наголосила на принципах гуманності, прозорості до педагогічних працівників під час атестації, системності оцінювання їхньої діяльності протягом міжатестаційного періоду.

Відкриття нової професії: вимоги сьогодення

Удосконалення матеріально-технічного забезпечення, розширення інформаційного простору, упровадження новітніх технологій у освітній процес – пріоритетні напрями роботи закладів професійної (професійно-технічної) освіти під час ліцензування нової професії.

Заклади освіти Сумської області постійно проходять ліцензування та відкривають нові професії. За останні роки відкрито підготовку за такими  професіями: «Майстер з монтажу та обслуговування систем відновлювальної енергетики», «Слюсар-електрик з ремонту електроустаткування», «Майстер з діагностики та налагодження електронного устаткування автомобільних засобів», «Слюсар з контрольно-вимірювальних приладів та автоматики (електромеханіка)», «Офіс-адміністратор», «Бджоляр», «Екстрений медичний технік»,  «Рятувальник-верхолаз», «Рятувальник-хімік» та інші.

Формування заявок на створення сучасного навчально-практичного центру галузевого спрямування у 2025 році

З метою створення у 2025 році на базі закладів професійної (професійно-технічної) освіти навчально-практичних центрів 7 січня 2025 року для керівного складу закладів проведено онлайн-семінар «Формування заявок сучасного навчально-практичного центру галузевого спрямування».

Під час семінару обговорено вимоги до оформлення заявки на створення навчально-практичних центрів галузевого спрямування, здійснення описової частини розділів, вибір обладнання, створення дизайн-проєкту, пошук соціальних партнерів для підтримки проєкту та співфінансування.

У ході семінару державний експерт експертної групи з питань управління та державно-приватного партнерства директорату професійної освіти Міністерства освіти і науки України Сергій КОВАЛЕНКО анонсував нормативні зміни у Порядку та умовах надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на створення навчально-практичних центрів сучасної професійної (професійно-технічної) освіти, якими затверджується відповідна форма заявки.

Підсумки роботи Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Сумській області у 2024 році та пріоритетні напрями діяльності у 2025 році заслухано на засіданні навчально-методичної ради

Крайнє засідання навчально-методичної ради Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Сумській області відбулося 30 грудня 2024 року, під час якого заслухано підсумки роботи Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Сумській області у 2024 році та пріоритетні напрями діяльності у 2025 році обговорено та вирішено важливі питання, пов’язані з діяльністю системи професійно-технічної освіти.

На засіданні були розглянуті такі питання:

— Про результати узагальнюючого етапу експерименту регіонального рівня за темою «Формування м’яких навичок майбутніх кваліфікованих робітників в освітньому середовищі закладу  професійної (професійно-технічної) освіти» на базі ДПТНЗ «Сумське вище професійне училище будівництва і дизайну».

Translate »